Om kursen
Kursen multimediasystem omfattar punkterna 1–5 under rubriken Ämnets syfte. I kursen behandlas fördjupade kunskaper i ämnet.
Gymnasiekurs 2022 • Dator- och kommunikationsteknik
Kursen multimediasystem omfattar punkterna 1–5 under rubriken Ämnets syfte. I kursen behandlas fördjupade kunskaper i ämnet.
Eleven beskriver översiktligt uppbyggnad, funktion och arbetssätt hos multimediasystem samt hur driftsäkerhet uppnås.
Eleven planerar och utför i samråd med handledare och med visst handlag installation, konfigurering, sammankoppling av enheter och enkel systematisk felsökning samt åtgärdar enkla fel i multimediasystem. Resultatet är tillfredsställande i fråga om funktion, säkerhet och kvalitet. Eleven hanterar med visst handlag utrustning och verktyg samt utför arbetet på ett säkert sätt. I arbetet använder eleven med viss säkerhet instruktioner, manualer, topologier och andra dokument på både svenska och engelska samt gör en enkel dokumentation av sitt arbete.
Eleven ger med viss säkerhet stöd och support till användare på ett serviceinriktat sätt.
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan C och E.
Eleven beskriver utförligt uppbyggnad, funktion och arbetssätt hos multimediasystem samt hur driftsäkerhet uppnås.
Eleven planerar och utför efter samråd med handledare och med gott handlag installation, konfigurering, sammankoppling av enheter och enkel systematisk felsökning samt åtgärdar enkla fel i multimediasystem. Resultatet är tillfredsställande i fråga om funktion, säkerhet och kvalitet. Eleven hanterar med gott handlag utrustning och verktyg samt utför arbetet på ett säkert sätt. I arbetet använder eleven med viss säkerhet instruktioner, manualer, topologier och andra dokument på både svenska och engelska samt gör en noggrann dokumentation av sitt arbete.
Eleven ger med viss säkerhet stöd och support till användare på ett serviceinriktat sätt.
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan A och C.
Eleven beskriver utförligt och nyanserat uppbyggnad, funktion och arbetssätt hos multimediasystem samt hur driftsäkerhet uppnås. Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för sambandet mellan de olika delarna som ingår i multimediasystemets uppbyggnad.
Eleven planerar och utför efter samråd med handledare och med mycket gott handlag avancerad installation, konfigurering, sammankoppling av enheter och systematisk felsökning samt åtgärdar fel i multimediasystem. Resultatet är gott i fråga om funktion, säkerhet och kvalitet. Eleven hanterar med mycket gott handlag utrustning och verktyg samt utför arbetet på ett säkert sätt. I arbetet använder eleven med säkerhet instruktioner, manualer, topologier och andra dokument på både svenska och engelska samt gör en noggrann och utförlig dokumentation av sitt arbete.
Eleven ger med säkerhet stöd och support till användare på ett serviceinriktat sätt.
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
Använd AI som stöd för att planera och förbereda dig: välj ett eller flera fokusområden och lägg till en egen fråga. Vi skickar dina val, kursens namn/kod och kurslänken till ChatGPT i en ny flik.
Källa: Skolverkets Syllabus API