Om kursen
Kursen BIM-samordning omfattar punkterna 6–9 under rubriken Ämnets syfte. I kursen behandlas grundläggande kunskaper i ämnet.
Gymnasiekurs 2022 • Samhällsbyggande
Kursen BIM-samordning omfattar punkterna 6–9 under rubriken Ämnets syfte. I kursen behandlas grundläggande kunskaper i ämnet.
Eleven redogör översiktligt för hur BIM påverkar projektering, produktion och förvaltning av byggnaden. Eleven för enkla resonemang om projektstyrning, ledarskap, organisation, kommunikation och samgranskning enligt BIM-metodiken. Eleven redogör översiktligt för hur datorverktyg används vid hantering av virtuella modeller.
Eleven redogör översiktligt för vad som styr en projektering gällande avtal och kontrakt.
Eleven redogör översiktligt för hur allmän avtalsrätt och ABK påverkar projekteringens utformning. Eleven gör enkla jämförelser av energi- och effektbehov, ekonomi och material baserade på BIM-projektering.
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan C och E.
Eleven redogör utförligt för hur BIM påverkar projektering, produktion och förvaltning av byggnaden. Eleven för välgrundade resonemang om projektstyrning, ledarskap, organisation, kommunikation och samgranskning enligt BIM-metodiken. Eleven redogör utförligt för hur datorverktyg används vid hantering av virtuella modeller.
Eleven redogör utförligt för vad som styr en projektering gällande avtal och kontrakt.
Eleven redogör utförligt för hur allmän avtalsrätt och ABK påverkar projekteringens utformning. Eleven gör noggranna jämförelser av energi- och effektbehov, ekonomi och material baserade på BIM-projektering.
Elevens kunskaper bedöms sammantaget vara mellan A och C.
Eleven redogör utförligt och nyanserat för hur BIM påverkar projektering, produktion och förvaltning av byggnaden. Eleven för välgrundade och nyanserade resonemang om projektstyrning, ledarskap, organisation, kommunikation och samgranskning enligt BIM-metodiken. Eleven redogör utförligt och nyanserat för hur datorverktyg används vid hantering av virtuella modeller.
Eleven redogör utförligt och nyanserat för vad som styr en projektering gällande avtal och kontrakt.
Eleven redogör utförligt och nyanserat för hur allmän avtalsrätt och ABK påverkar projekteringens utformning. Eleven gör noggranna och utförliga jämförelser av energi- och effektbehov, ekonomi och material baserade på BIM-projektering.
Använd AI som stöd för att planera och förbereda dig: välj ett eller flera fokusområden och lägg till en egen fråga. Vi skickar dina val, kursens namn/kod och kurslänken till ChatGPT i en ny flik.
Källa: Skolverkets Syllabus API