Gymnasiekurs 2025 • Försäljning och kundservice

Nivå 1

Kurskod: FORS1000X • Ämne: Försäljning och kundservice • 100 poäng

Om kursen

Ämne
Försäljning och kundservice
Kurskod
FORS1000X
Poäng
100

Centralt innehåll

Undervisningen i ämnet försäljning och kundservice på nivå 1 ska behandla följande centrala innehåll:

  • Avgörande faktorer vid målinriktad och kundanpassad service samt hur servicen kan planeras och genomföras.
  • Hur egna och andras attityder, förhållningssätt, kommunikationsmönster och värderingar kan påverka kundmöten och kundrelationer.
  • Service och anpassning till kunden samt lämpliga arbetsmetoder och tekniker vid olika servicesituationer.
  • Ekonomisk, social och miljömässig hållbarhet inom försäljnings- och kundserviceområdet.
  • Lagar och andra bestämmelser inom försäljnings- och kundserviceområdet.
  • Hur kundservicearbete kan utvärderas.
  • Samarbete med kollegor och olika yrkesgrupper, till exempel tillverkare och leverantörer.
  • Service vid olika typer av kundmöten i digitala och fysiska försäljningskanaler.
  • Interaktion och kommunikation i olika kund- och servicesituationer.
  • Yrkesetik inom försäljning och kundservice.

Betygskriterier

Skolverket har ännu inte publicerat betygskriterierna för denna kursversion.

AI-stöd för Försäljning och kundservice – FORS1000X

Använd AI som stöd för att planera och förbereda dig: välj ett eller flera fokusområden och lägg till en egen fråga. Vi skickar dina val, kursens namn/kod och kurslänken till ChatGPT i en ny flik.

Välj fokus

Visa fler förslag

Källa: Skolverkets Syllabus API