Gymnasiekurs 2025 • Försäljning och kundservice

Nivå 2

Kurskod: FORS2000X • Ämne: Försäljning och kundservice • 100 poäng

Om kursen

Ämne
Försäljning och kundservice
Kurskod
FORS2000X
Poäng
100

Centralt innehåll

Undervisningen i ämnet försäljning och kundservice på nivå 2 ska behandla följande centrala innehåll:

  • Målinriktad och kundorienterad service som leder till god försäljning samt strategier för god service med anpassning till olika kundtyper och kundbeteenden.
  • Hur anpassning till olika målgruppers attityder, värderingar, kommunikationsmönster och förhållningssätt kan påverka kundmöten och kundrelationer.
  • Service och kundsupport med anpassning till olika kundtyper och kundbeteenden i försäljnings- och servicesituationer.
  • Hantering av klagomål och reklamationer i enlighet med lagar och andra bestämmelser inom området.
  • Hur utvärdering och utveckling av kundens upplevelse av en servicesituation kan genomföras.
  • Hur interaktion, kommunikation och kulturella kommunikationsmönster fungerar i olika säljsituationer och försäljningskanaler samt vikten av god yrkesetik.

Betygskriterier

Skolverket har ännu inte publicerat betygskriterierna för denna kursversion.

AI-stöd för Försäljning och kundservice – FORS2000X

Använd AI som stöd för att planera och förbereda dig: välj ett eller flera fokusområden och lägg till en egen fråga. Vi skickar dina val, kursens namn/kod och kurslänken till ChatGPT i en ny flik.

Välj fokus

Visa fler förslag

Källa: Skolverkets Syllabus API