Gymnasiekurs 2025 • Service och bemötande
Nivå 1
Centralt innehåll
Undervisningen i ämnet service och bemötande på nivå 1 ska behandla följande centrala innehåll:
- Bemötande av kunder i olika servicesituationer.
- Vanliga kundönskemål och förväntningar inom yrkesområdet.
- Vanliga komplikationer i mötet med kunder och hur de kan hanteras.
- Hantering av klagomål och reklamationer.
- Kroppsspråk och språklig kommunikation i olika servicesituationer.
- Anpassning av produkter eller tjänster till individuella önskemål.
- Betydelsen av god kännedom om de produkter och tjänster som erbjuds inom valt yrkesområde.
- Försäljningsteknik och exponering.
- Presentation av varor eller tjänster.
Betygskriterier
Skolverket har ännu inte publicerat betygskriterierna för denna kursversion.
AI-stöd för Service och bemötande – SERV1000X
Använd AI som stöd för att planera och förbereda dig: välj ett eller flera fokusområden och lägg till en egen fråga. Vi skickar dina val, kursens namn/kod och kurslänken till ChatGPT i en ny flik.
Välj fokus
Visa fler förslag
Källa: Skolverkets Syllabus API